Enthousiaste reacties op project ‘Muziek op school’
Hollands Kroon – Scholen, muziekverenigingen en vakdocenten zijn enthousiast over het ‘Muziek op school’-project dat sinds de start van het schooljaar 2022-2023 draait. Tijdens de evaluatiebijeenkomst werden volop suggesties gedaan en wensen geuit voor de toekomst van het project, dat wordt georganiseerd door het Cultuurplatform Hollands Kroon (CPHK).
Muziek op school heeft als doel om alle leerlingen van groep 5 op de basisscholen kennis te laten maken met muziek. Dit gebeurt aan de hand van een aantal lessen van vakdocenten in samenwerking met de muziekverenigingen uit Hollands Kroon. Het project wordt jaarlijks door gemeente Hollands Kroon betaald.
De projectcoördinatoren Wilma Beers en Jeroen Drenth hadden vooraf aan de bijeenkomst een enquête uitgevoerd onder de betrokkenen. De uitkomsten vormden de basis van de discussie. Er werden ervaringen gedeeld en ook gesproken over het vervolg. Hieruit bleek dat men toch wat meer lessen zou willen geven dan nu. Ook liggen er kansen voor het aanbod van muzieklessen aansluitend na school.
Advies
Alle opmerkingen en suggesties worden nu door de werkgroep ‘Muziek op school’ van het CPHK verwerkt en zullen uiteindelijk uitmonden in een advies voor het project naar de wethouder voor cultuur Robert Leever. De wethouder was ook aanwezig bij de bijeenkomst. “Ik vond het heel prettig dat de wethouder aan het uitvragen was naar alle partijen en heel nieuwsgierig was”, aldus Wilma Beers. “Het was heel prettig dat hij erbij was.”
Eén gedachte over “Enthousiaste reacties op project ‘Muziek op school’”
Ik weet het niet hoor maar is de basisschool niet voor basisvaardigheden zoals lezen, rekenen en schrijven? Wat ik uit de media begrijp is het niveau van lezen, rekenen en schrijven van leerlingen die de basisschool verlaten ver onder de maat. Misschien is het beter om daar een projectgroep voor samen te stellen? Ik begrijp dat tegenwoordig alles leuk moet zijn maar een kind wat na de basisschool nog steeds niet goed kan lezen, rekenen en schrijven ondervindt daar tijdens zijn of haar vervolgopleiding en verdere leven problemen van. Denk aan het schrijven van een scriptie of solliciatiebrief.