Dependance Visit Wadden in Den Helder

Den Helder – Stichting Citymarketing Den Helder heeft namens de Kop van Noord-Holland de samenwerking met Visit Wadden verder versterkt door een dependance in Den Helder te realiseren. Twee medewerkers vanuit Citymarketing Den Helder zullen actief bijdragen aan de organisatie van Visit Wadden. Hiermee wordt de Kop van Noord-Holland een belangrijke schakel in het regionale netwerk van Visit Wadden.

Visit Wadden, de destinatiemanagementorganisatie van het Waddengebied, breidt zijn lokale aanwezigheid verder uit. De samenwerking is een logische stap, aangezien de Kop van Noord-Holland als toegangspoort tot de Waddenzee een belangrijke rol speelt in de verbinding tussen de regio en het werelderfgoed.

De betrokken medewerkers van Citymarketing Den Helder richten zich op public relations en monitoring. Ze dragen bij aan de zichtbaarheid van het Waddengebied bij een breed publiek en ondersteunen de regio met gerichte inzichten door data-analyse en monitoring.

‘Dé toegangspoort tot Waddengebied’
“Deze samenwerking is een prachtige kans om de Kop van Noord-Holland nog steviger te positioneren als dé toegangspoort tot het Waddengebied”, aldus Anita Veenendaal, directeur van stichting Citymarketing Den Helder. “Door onze krachten te bundelen met Visit Wadden kunnen we de unieke ligging, rijke geschiedenis en veelzijdigheid van deze regio beter onder de aandacht brengen.”

De gezamenlijke visie van Visit Wadden en de Kop van Noord-Holland is duidelijk: het Waddengebied en de regio positioneren als unieke bestemmingen waar erfgoed, natuur en cultuur samenkomen. Deze samenwerking benadrukt het belang van regionale verbindingen en biedt kansen voor de verdere ontwikkeling van duurzaam toerisme en promotie. Door krachten te bundelen, versterken de partners hun inzet voor een duurzame en bloeiende toekomst voor zowel de Kop van Noord-Holland als het Waddengebied.